۱۳۸۸ آذر ۵, پنجشنبه

خود آقايان حاضرند دختر 15 ساله شان صيغه شود ؟

شفاف : رئیس پلیس آگاهی ناجا در آخرين روز حضورش در اين سمت اعلام کرد برای کاهش آمار تجاوز به عنف باید «بهره‌برداری مشروع جنسی» در جامعه تسهیل شود.اين در حالي است كه امروز برخي منابع خبري گزارش دادند سردار جعفري به دانشگاه علوم انتظامي نقل مكان كرده و سردار بتولي جايگزين وي شده است . حال بايد دي اظهارات مطرح شده از جانب سردار جعفري ديدگاه سازماني وي بوده يا ديدگاه شخصي .اما آنچه كه مسلم است اين است كه اظهارات اخير در اين باره سبب بروز واكنش هاي متعددي به اين ماجرا شده و كارشناسان مختلف ديدگاه هاي خود را مطرح مي كنند .
به نوشته اعتماد، سردار جعفری گفت؛ «احکام اسلامی که زمینه های پیشگیرانه دارند مثل تسهیل در بهره برداری مشروع جنسی که در شرع هم پیش بینی شده است، می تواند موجب کاهش تجاوز به عنف شود.» بحث «بهره برداری مشروع جنسی» ناظر بر اجرای متعه یا همان ازدواج موقت در جامعه است؛ بحثی که ابتدا هاشمی رفسنجانی در سال 1370 مطرح کرد و از همان سال تا به حال هر از گاهی رخ نمایانده و چون با موج مخالفت ها روبه رو شده، به حاشیه رفته است. سردار جعفری که درباره تجاوزهای به عنف قیامدشت و لواسان حرف می زد، در گفت وگو با خبرنگاران توضیح داده؛ «اگر امکان تمتع جنسی فراهم شود، آن موقع اگر کسی مرتکب جرم شد باز هم احکام الهی تکلیف را روشن کرده است.»طی هفته جاری این دومین مقام رسمی است که طرح ازدواج موقت در جامعه را دوباره پیش می کشد. علی مطهری نماینده مردم تهران روز شنبه اظهارنظر کرده بود برای جلوگیری از رواج فساد و فحشا در جامعه باید ازدواج موقت را بین «دبیرستانی ها» رواج داد.
او گفته بود؛ «همه ما می دانیم که امروزه دختران و پسران با هم دوست می شوند و روابطی را برقرار می کنند که همه ما می دانیم نامشروع است و حتی در بسیاری از مواقع خانواده ها هم در جریان هستند. ما هم می گوییم باید همین رابطه در جریان باشد اما به صورت مشروع. آنها بیایند و ازدواج موقت کنند.» او درباره اشکالاتی که به این طرح وارد است از جمله اینکه خانواده ها به راحتی قبول نمی کنند که دختران شان ازدواج موقت داشته باشند پاسخ داده بود؛ «چرا واقعیات جامعه را نمی خواهیم باور کنیم. خیلی از دختران و پسران با هم دوست می شوند و بعد هم خیلی زود از هم جدا می شوند. خب بیایند و با هم ازدواج کنند و خانواده ها هم این را بپذیرند. وجدان دینی جوان ها را راحت کنیم و نگذاریم برای آنها گناه کردن عادی باشد.»

هیچ نظری موجود نیست: