۱۳۸۸ آذر ۵, پنجشنبه

معمای حوثی ها و اسرار پشت پرده؟

مترجم عبدالله حیدری
(توضیح مترجم: تمام اصطلاحات در این مقاله از جمله کلمه رافضی (برای شیعیان اثناعشری) و امام (برای جناب خمینی) از نویسنده مقاله است و مترجم در آن نقشی ندارد).
در پاسخ ابتدا خلاصه ای را ملاحظه فرمایید: جنبش شورشی باطنی در صعده شمال یمن تأسیس گردید. از مذهب زیدی انشعاب کرد. از لحاظ دینی و سیاسی روش حزب الله لبنان را دنبال می کند. افکار و عقاید شیعیان اثناعشری را حمل می کنند. منسوب به اولین سرکرده شورشیان حسین بدر الدین حوثی هستند. خود را سازمان جوانان مؤمن می نامند«تنظیم الشباب المؤمن». و اما توضیح بیشتر اینکه سرکرده روحی شان بدرالدین بن امیر بن الحسین بن محمد الحوثی است که در 17 جمادی الأولی 1345 هجری در شهر ضحیان متولد شده و در صعده رشد کرده است.
او پدر روحانی این گروه به شمار می رود که اینکه نزدیک 85 سال عمر دارد. او به عنوان یک شیعه زیدی «جارودی» که از نزدیک ترین فرق به روافض است نشو و نما کرده است او به تهران سفر کرد و چندین سال در آن اقامت گزید. هنگام اقامتش در تهران روافض اثناعشری او را به سوی خود متمایل کردند.
فرمانده اولشان: حسین بدرالدین الحوثی فرزند بزرگ بدرالدین الحوثی است. آموزش اولیه اش را از ابتدائی تا دبیرستان در مدارس علمی گذراند کما اینکه مذهب زیدی را از پدر و دیگر صاحبان مذهب در صعده آموخت او در الهیات فوق لیسانس گرفت و مشغول گذراندن دوره دکترا بود که از ادامه تحصیل باز ایستاد و مدرک فوق لیسانس را پاره کرد! چون بر این باور بود که مدارک تحصیلی عقل انسان را منجمد می کند!.

هیچ نظری موجود نیست: